Sunday 29 July 2012

Doa Pendekat Jodoh

Assalamualaikum..
doa ni untuk perkongsian kita bersama

Ya Allah
seandainya telah engkau catatkan dia akan menjadi teman hidupku..
satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi..

Dan Ya Allah ...ya tuhan yang maha pengasih..
seiringkanlah kami melayari hidup ini..
ketepian yang sejahtera abadi..

Tetapi Ya Allah..
seandainya telah engkau takhdirkan dia bukan milikku..
bawalah ia jauh dari pandanganku..
luputkanlah ia dari ingatanku..
ambillah kebahagiaan ketika dia berada disisiku
dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Ya Allah ya tuhan yang maha mengerti
berikanlah aku kekuatan
melontar bayangnya jauh ke dada langit
hilang bersama senja nan merah agarku bisa berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya..

Dan ya Allah yang tercinta ..
gantikanlah yang telah hilang
tumbuhkanlah kembali yang telah patah walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah ya tuhanku..pasrahkanlah aku dengan takhdirmu
sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan
adalah yg terbaik buatku krn engkau maha mengetahui
segala yg terbaik buat hambamu ini

Ya Allah..cukuplah engkau saja yg menjadi pemeliharaku
di dunia & di akhirat dengarlah rintihan dari hambamu yg daif ini

Jangan engkau biarkan aku sendirian
di dunia ni mahupun di akhirat
menjurusku ke arah kemaksiatan & kemungkaran
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
ke jalan yang diredai dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh..
AMINN......


No comments:

Post a Comment